Zeeën aan advertentie potentieel met YouTube adverteren

Youtube is een van de grootste video sites op het internet. Dagelijks worden er miljoenen uren content bekeken en nog meer er van geupload. Elke video heeft ten minste 3 spots voor advertenties die een bedrijf zou kunne gebruiken. Een advertentie box rechts van de video, een balkje die binnen de video te voorschijn komt en de advertentie die daadwerkelijk afspeeld voordat een video begint met afspelen. Hier kan iedereen al de zeeën van Youtube adverteren potentieel zien. Video’s met meerdere advertentie vensters, een interactief advertentie balk en een statische advertentie venster buiten de video. Het is een geweldige manier om te adverteren.

Hoe werkt het?

Google, de eigenaar van Youtube, verkoopt plaatsen om advertenties in te plaatsen. Die kunnen dan gehuurd worden voor een bepaalde tijd. Google gaat dan de advertenties plaatsen bij de meest logische content, zo krijgt de klant die de advertentie spots koopt en de klant waarvoor de advertenties bedoeld zijn het meeste toegevoegde waarde. Youtube betaald zijn gebruikers die video’s maken met een kleine percentage dat geld dat wordt gemaakt van de advertenties door Google. Dit systeem wordt “Adsense” genoemd. Hierdoor worden de makers van video’s meer gestimuleerd om betere video’s te maken die langer zijn en meer kijker binnen brengen. In ruil daarvoor krijgen de kijkende gebruikers ook meer advertenties te zien.

Alternatieve manieren van adverteren op Youtube

Youtube adverteren kan ook op een andere manier, door middel van de gebruikers die video’s (of in andere woorden een “creator”) publiceren persoonlijk te sponsoren. Hiermee kan je als een bedrijf veel gerichter de klanten raken. In dit soort advertenties krijgt de creator een script om voor te lezen of bepaalde richtlijnen voor wat hij of zij moet zeggen. Hiermee wordt een bepaalde link gekoppeld die meestal een kleine korting geeft voor de klant. Deze manier van adverteren op Youtube is een van de meest effectieve manieren om meer klanten te krijgen en een merkherkenning te creëren op Youtube